Kempen SEDAR - Seorang Sekampit Beras

Posted 10:59 PM by admin in

Alhamdulillah... Dengan izin Allah S.W.T. maka terbinalah laman blog ini. Laman ini dibina bersempena dengan perlaksanaan sebuah program baru iaitu Kempen Sedekah Ramadhan (SEDAR). Kempen ini bertemakan "Seorang Sekampit Beras" dan ia memberi penekanan terhadap membantu golongan yang memerlukan disaat menghadapi kedatangan bulan Ramadhan Al-Mubarak. Beras dipilih sebagai tema kerana kita sebagai masyarakat Malaysia, mengutamakan beras ataupun nasi sebagai makanan ruji paling utama. Ia melambangkan bagaimana perlunya kita terhadap beras sebagai sumber makanan, begitulah perlunya golongan yang kurang bernasib baik terhadap derma yang akan kita berikan.


Memandangkan kita akan memberi tumpuan kepada golongan kurang bernasib baik dalam mengharungi bulan Ramadhan Al-Mubarak ini, maka program ini akan bermula insyaallah seawal 9 Rejab dan akan berakhir pada 19 Ramadhan (11 Ogos - 19 september). Ini adalah kerana kami akan mengedarkan segala derma yang kami terima kepada para penerima menjelang Hari Raya Eid-ul-Fitr.


Insyaallah, marilah kita bersama-sama menghulurkan bantuan kepada golongan kurang bernasib baik agar bersama-sama kita dapat mengharungi bulan Ramadhan dengan penuh barakah.


0 comment(s) to... “Kempen SEDAR - Seorang Sekampit Beras”

0 comments: